Motopompy do szlamu.
Motopompy szlamowe – czym są?
Motopompy szlamowe są urządzeniami do przepompowywania gęstych, mulistych substancji takich jak szlam, błoto, płuczka wiertnicza, itp. Motopompy szlamowe posiadają komorę wirnikową i wirnik wykonane z grubościennych stopów, dzięki czemu są one odporne na działanie wirującego w komorze piasku i innych ściernych frakcji powodujących nadmierne zużywanie. Dzięki dużej sile tworzonego przez wirnik podciśnienia, pompy szlamowe są w stanie zassać nawet gęste błoto z rowów czy wykopów.
Jak zbudowana jest motopompa szlamowa?
Motopompa szlamowa składa się z dwóch głównych podzespołów – silnika spalinowego i grubościennej pompy wirnikowej napędzanej z wałka silnika. Silniki spalinowe stosowane w motopompach do szlamu najczęściej są benzynowe, ze względu na niską wagę i stosunkowo nieduże gabaryty. Rzadko stosuje się w tym typie pompy silnik Diesel'a, przede wszystkim ze względu na znacznie większe wymiary i ciężar.
Zastosowanie motopompy do szlamu.
Motopompy szlamowe są w szerokim zakresie wykorzystywane w kilku branżach. W budownictwie są nieocenioną pomocą podczas prac ziemnych, przy odwadnianiu i odsączaniu rowów pod instalacje czy wykopów pod fundamenty. Rolnictwo wykorzystuje pompy szlamowe do oczyszczania i pogłębiania rowów melioracyjnych oraz w hodowlach zwierzęcych do przepompowywania gnojowicy po sprzątaniu chlewni czy obór. Motopompy do szlamu są też bardzo często wykorzystywane przez jednostki Straży Pożarnej do odwadniania zalanych budynków i terenów podczas powodzi, ulew i innych katastrof hydrologicznych.
Akcesoria do motopomp szlamowych.
Do poprawnego działania motopompy szlamowej potrzebne są węże doprowadzające wodę do pompy – tzw. węże ssawne czyli sztywne. Ne wejściu do pompy zawsze musi być użyty wąż sztywny, ponieważ siła z jaką pompa zasysa wodę, jest tak duża, że wąż elastyczny, miękki czy parciany zostałby wciągnięty do środka komory wirnikowej i doprowadziłby do uszkodzenia motopompy. Wąż ssący w przypadku zasysania wody z naturalnych zbiorników musi być zaopatrzony w koszyk ssawny, zabezpieczający motopompę przed dostaniem się do komory wirnikowej piasku, gałęzi czy kamieni. Standardowo motopompy do szlamu są wyposażone w koszyki ssawne ale można je również dokupić jako akcesorium.
Na wyjściu z pompy szlamowej należy zamontować wąż wylotowy czyli tłoczny. Do wyboru są węże z PVC bez zakutuch zakończeń; węże parciane budowlane; węże parciane strażackie - odporne na przecieranie i wysokie temperatury oraz węże gumowane, odporne na przecieranie i środki chemiczne.
Do szybkiego montażu węży na motopompie polecamy również system złączy STORZ czyli złączki strażackie – na motopompę montuje się nasady STORZ, natomiast wąż należy wyposażyć w łącznik STORZ. Dzięki takim złączkom montaż i demontaż węży przebiega znacznie szybciej i wygodniej niż w przypadku oryginalnych, znajdujących się w wyposażeniu motopompy nasad i łączników, które za każdym razem należy nakręcać na wlot i wylot motopompy.
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą motopomp szlamowych w naszym sklepie ToolsForSmart.pl. W przypadku pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu bezpośredniego z naszymi specjalistami, którzy chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania i fachowo pomogą dobrać urządzenie do Państwa indywidualnych potrzeb.